Cebula w codziennej diecie

Dobroczynne właściwości cebuli były znane już przed wiekami. Cebula traktowana była nawet jako lek. Oczywiście ma to swoje uzasadnienie. Cebula jest źródłem wielu składników odżywczych, wspaniale oddziałujących na nasz organizm. Jest idealna na przykład na przeziębienie. Zawiera mnóstwo witaminy C, będzie więc idealna na wszelkie dolegliwości związane z przeziębieniem. Ponadto można ją stosować w walce z chorobami układu krążenia. Cebula sprawia, że dobrego cholesterolu w naszej krwi jest tak jakby więcej. Rozszerza ona naczynia krwionośne, nie zachodzi w nich zatem do zatorów, prowadzących do zawału serca itp. Wielu z nas z pewnością jeszcze pamięta, jak matki, bądź babki na ukąszenia owadów przykładały cebulę. Nic w tym dziwnego. Sok z cebuli sprawiał, że ukąszone miejsce mniej piekło, szybciej się goiło. Niestety cebula posiada też swoje wady. Największą z nich jest to, że obciąża nieco nasz układ trawienny w efekcie jest ciężkostrawna. Trzeba zatem cebule włączyć do codziennej diety ale z umiarem.

Nie wszyscy potrafią gotować

Jak wszyscy doskonale wiemy, są osoby, zarówno kobiety jak i mężczyźni, którzy nie potrafią gotować. Mogłoby się wydawać, że to dziwna sprawa, ponieważ dziś jest dużo półproduktów i zawsze można coś przygotować, coś w bardzo prosty i smaczny sposób. Jednak niestety, albo jedni to potrafią, albo i też nie. Zawsze jednak mogą zamówić coś pysznego do domu, mogą też od czasu do czasu pójść do restauracji. Są jednak naprawdę proste dania, które można samodzielnie przygotować i wcale nie są wyzwaniem. Gotowanie nie jest tak skomplikowane jak może nam się wydawać. Trzeba również przyznać, że najczęściej najprostsze dania są najlepsze. W Internecie nie brakuje przepisów, które mogą posłużyć podczas przygotowywania posiłku w porze obiadowej. Gotowanie zajmuje bardzo dużo czasu, a niektórzy nie dość że nie potrafią, to na dodatek nie mają ani chwili na to. Ale zawsze znajdzie się jakieś dobre rozwiązanie więc nie żyje im się z tego powodu jakoś źle. W ciągu zwykłego dnia przygotowują coś na szybko, czasem wychodzą do restauracji, a niekiedy od jakiejś okazji zamawiają catering.

Jak sprawić by dieta była skuteczna?

Największym wrogiem wszelkiej diety są pokusy czyhające na każdym kroku. Wystarczy otworzyć lodówkę, spojrzeć na telewizyjną reklamę by nabrać ochotę na coś słodkiego. Pytanie jednak brzmi jak zapomnieć o chwilach słabości, niweczących niekiedy tygodniowe wysiłki. Na początku warto postawić sobie krótkie cele. Na przykład przez pierwszy tydzień diety kontrolujemy to co jemy. Jeśli założymy sobie, że będziemy układać sobie posiłki przez kilka miesięcy, to szybko o tym celu zapomnimy, odkładając go w czasie. Po za tym należy prowadzić dziennik, w którym będziemy zapisywać wszystkie efekty i rezultaty prowadzenia diety. Szybko zauważymy, że na nowym sposobie odżywiania mamy coraz mniej problemów. To powinno zachęcić nas do dalszych wysiłków. Nie poddawaj się również wtedy gdy zjesz niezdrową przekąską. Nie myśl o tym, a najlepiej będzie jeśli zdecydujesz się na wysiłek fizyczny. Wtedy nieco udobruchasz swoje wyrzuty sumienia. Absolutnie nie można w czasie prowadzenia diety unikać posiłków.

Kiedy dieta nie kończy się porażką?

Stosowanie diety odchudzającej wielokrotnie dla wielu z nas kończy się właściwie tylko porażką. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn jest kilka, zwykle to jednak brak konsekwencji i trudności z wyplewieniem negatywnych nawyków żywieniowych. Dlatego lepiej porzucić pomysłu o stosowaniu diety. Zamiast tego lepiej wprowadzić takie nawyki i zachowania żywieniowe, które będziemy stosować regularnie. Zacznijmy od wielkości posiłków. Typowe polskie danie to ziemniaki, duży kawał mięsa i surówka bogata w majonez bądź śmietanę. Tak naprawdę posiłek powinien być odpowiednio zbilansowany. Mięso nie powinno zajmować więcej niż 30 % talerza. Nie zapominajmy tez o tym, że to mięso jest głównym źródłem białka. Dlatego nie możemy całkowicie je wyeliminować z diety. Sięgajmy jednak po białko ukryte w dobrych składnikach, takich jak drób, jaja czy ryby. Na obiad połowę naszego dania mogą zaś stanowić głównie warzywa. Mięso może zabierać mniejsza cześć talerza, i nie jedzmy też tego samego i jednego dania przez cały tydzień.

Soczysty kurczak

Jeśli chcesz, aby przyrządzany przez ciebie kurczak był soczysty, powinieneś przed przyprawieniem zanurzyć go w na przemian gorącej oraz zimnej wodzie, wtedy mięso będzie doprawdy soczyste. Następnie, po takich kąpielach w zmiennych warunkach należy kurczaka włożyć do brytfanki, w której będą znajdowały się sok z jabłek, bulion oraz pół szklanki wody. Jeśli brytfanka ma być duża, ilość bulionu powinna się odpowiednio zwiększyć. Następnie, po wyjęciu kurczaka z takiego eliksiru, należy delikatnie skropić mięso sokiem ze świeżej cytryny albo limonki. Przed włożeniem kurczaka do piekarnika, włóżmy pod niego kawałki masła, które wycięliśmy z osełki. Po włożeniu masła, natrzyjmy kurczaka ulubionymi ziołami, wśród których nie powinno zabraknąć na pewno czerwonej papryki, czegoś ostrego, na przykład pieprzu, a także ziół prowansalskich, a także soli. Tak przyprawionego kurczaka można zostawić na godzinę do odczekania zanim włosy się go do piekarnika, jednakże nie jest to polecany sposób przyrządzania jeśli naprawdę się spieszymy.

Śniadanie o niskim indeksie glikemicznym

Wielu z nas zapomina o tym jak ważne dla naszego zdrowia i w ogóle funkcjonowania całego organizmu jest regularne jedzenie śniadania. Pośpiech, stres sprawiają, że często zapominamy o tym posiłku. To błąd, szczególnie dla osób będących na diecie. Swoją drogą nawet ci, którzy nie muszą się odchudzać powinni przykładać szczególną uwagę do śniadania. Powinno zawierać mniej więcej 600 kcal, i składać się z produktów bogatych w węglowodany. Dzięki temu zyskamy energii na cały poranek. W każdym bądź razie pokarm nie może mieć zbyt dużego indeksu glikemicznego. Jedzenie o wysokim indeksie szybko podnosi poziom cukru we krwi, co prowadzi do tego, że odczuwamy większy głód. Pieczywo ziarniste będzie wręcz idealne. Oczywiście oprócz tego sięgam również po owoce, warzywa. Ważne by dostarczyć swojemu organizmowi jak najwięcej składników odżywczych w postaci witamin, węglowodanów. Dzięki temu unikniemy przykrych dolegliwości żołądkowych takich jak na przykład wrzody żołądka. Ponadto zapewnimy sobie energię na cały poranek.

Jod a zdrowa tarczyca

W naszym organizmie w głównej mierze za prawidłową przemianę materii odpowiada tarczyca. Produkuje ona trzy hormony odpowiedzialne za proces trawienia i przemiany energii. By jednak tarczyca mogła funkcjonować prawidłowo potrzebny jest jej do działania jod. Jeśli tego pierwiastka zabraknie, to możemy mieć poważne problemy z tarczycą. Wtedy mowa o nadczynności bądź niedoczynności tarczycy. Zapobiec temu można poprzez spożywanie produktów bogatych w jod, takich jak jaja i ryby. Prawdziwą bombą dla naszej przemiany materii będzie jednak aktywność fizyczna. Odpowiednio dobrana dieta, która nie jest połączona z aktywnością fizyczną, nie przyniesie tak spodziewanych efektów. Oprócz tego ważne jest to by spożywać jak najwięcej wody. Przed każdym posiłkiem warto wypić przynajmniej jedną szklankę wody. W ten sposób zmniejszymy apetyt, będziemy mieli mniejszą ochotę na coś słodkiego między posiłkami. Istnieje jeszcze całe mnóstwo innych tricków, pozwalających na szybsze schudnięcie. Podstawą zawsze będzie jednak dieta.

Jak przetrwać dietę

Wiosna to okres wyjątkowy w ciągu całego roku. Temperatura na dworze wzrasta, przyroda budzi się do życia, do życia budzi się również człowiek. Częściej spędzamy wolny czas na dworze, wysoka temperatura sprawia zaś, że trzeba zaprezentować nieco ciała. To prawdziwy koszmar dla tych, którzy w czasie zimowych mrozów nieco przybrali na wadze. Jedyną radą na odzyskanie szczupłej sylwetki jest dieta. Zmiana nawyków żywieniowych połączona z wysiłkiem fizycznym powinna nam zwrócić szczupłą sylwetkę. Nie ma jednak co liczyć na nadspodziewany efekty diety cud. Warto sięgać po inne sprawdzone metody zapewniające szczupłą sylwetkę. Na przykład jeść z mniejszych naczyń. W ten sposób oszukujemy nasz wzrok. Nie każdy z nas pamięta, że jemy również za pomocą wzorku. Jeśli nasze oczy nacieszą się widokiem pełnego talerza to odczucie głodu będzie mniejsze. Należy dokładnie przeżuwać każdy kęs, przedłużać spożywanie posiłku tak długo jak tylko się da. Dopiero po kwadransie nasz mózg odbiera sygnał o tym czy już się najedliśmy.

Zbilansowana dieta

Odpowiednia dieta jest bardzo ważna dla zdrowia naszego organizmu. Pozwala ona nie tylko zachować zdrowie, ale także zapewni dobre samopoczucie. Nie trzeba korzystać z jakiejś skomplikowanej diety, wystarczy zapewnić sobie odpowiednie proporcje składników żywnościowych oraz urozmaiconą dietę.

Nasz jadłospis powinien zawierać odpowiednią ilość węglowodanów, tłuszczy oraz białek. Węglowodany powinny stanowić większość pożywienia, białka powinniśmy spożywać najrzadziej. Trzeba także pamiętać o zapewnieniu sobie witamin i minerałów, w tym celu warto jeść wiele warzyw i owoców. Warto tylko zwracać uwagę, na to, gdzie je kupujemy. Owoce z supermarketu mają często więcej chemii niż witamin.

Należy też zmienić nawyki żywieniowe. Powinniśmy zamienić białe pieczywo na pełnoziarniste. Zrezygnować z cukru i konserwantów, a więcej jeść warzyw i owoców. Rzadziej jeść mięso, a częściej ryby. Powinniśmy też jeść częściej a mniejsze porcje.

Dobre nawyki odżywiania to nasi wielcy sprzymierzeńcy w zachowaniu zdrowia.

Dieta makrobiotyczna

Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo na nasz organizm wpływa to co spożywamy. Wiedzę na ten temat ludzkość posiadła już kilka tysięcy temu. Na tym założeniu bazuje dieta makrobiotyczna. Odrzuca ona wszystkie nienaturalne produkty, stawia zaś na zdrowe, naturalne, niesfermentowane jedzenie. Na takie, które na danym terenie jedzone było od wieków. Lepiej więc zapomnieć o bananach i innych egzotycznych owocach. Co zaś tyczy się samej diety to jeść należy owoce oraz warzywa w całości. Nic też nie powinno się zmarnować. Nawet zwykłe ogryzki po jabłku, mogą stanowić bazę soku. Można raczej zapomnieć o obieraniu. Co ciekawe dieta makrobiotyczna zaleca też jedzenie całych, dosłownie całych warzyw. Na przykład marchewki wraz z nacią. Ewentualnie można część zieloną dodać do zupy. Chodzi jednak o to by maksymalnie wykorzystać pożywienie. A co za tym idzie, przyswoić wszystkie dobroczynne składniki odżywcze znajdujące się w całym pokarmie. Warto dokładnie zapoznać się z procentowym rozłożeniem w diecie makrobiotycznej poszczególnych produktów.