Białko w codziennej diecie

Białko jest jednym z podstawowych substancji odżywczych. Bez tego składnika żaden człowiek nie mógł by normalnie funkcjonować. Nasze kości, nasze serca oraz zęby potrzebują białka. Najwięcej gdy jesteśmy dziećmi i dorastamy. Brak białka może być powodem wielu poważnych zaburzeń. Nie można więc białka wyeliminować z codziennej diety. Wręcz przeciwnie. Szacuje się, że dziennie zapotrzebowania dorosłego człowieka na białko kształtuje się na poziomie 75 g. Białko możemy pozyskiwać od zwierząt jak też od roślin. Dietetycy radzą jednak by było to głównie białko zwierzęce. Jest lepszej jakości i łatwiej przyswajalne dla ludzkiego organizmu. Ci, którzy dbają o wagę białka powinni szukać w kurczakach czy rybach. Te mięsa są bowiem chude. Prawdziwą skarbnicą białka są też jajka. Ogólnie rzecz biorąc białko powinno stanowić od 10 do 14 % naszej dziennej diety. Jeśli więc chcemy stosować się do zasad zdrowego odżywiania musimy sięgać po zbilansowaną i przede wszystkim zdrową dietę. Nieoceniona jest również aktywność fizyczna, nawet dla przemiany materii.

Comments are closed.