Dieta obniżająca cholesterol

Podwyższony poziom cholesterolu zwiększa ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Może powodować chorobę wieńcową oraz zawał serca. W przypadku podwyższonego cholesterolu, trzeba szczególną uwagę zwrócić na sposób odżywiania się.

Aby zachować właściwy poziom cholesterolu należy stosować w diecie oleje roślinne. Osoby zagrożone wysokim poziomem cholesterolu powinny spożywać często sałatki z warzyw i owoców oraz pić dużo płynów. Pieczywo należy wybierać razowe i pełnoziarniste. Zawiera ono błonnik, który hamuje wchłanianie cholesterolu do krwi.

Należy unikać tłustego mięsa i wybierać raczej mięso chude oraz wędliny. A najlepiej ograniczyć mięso do minimum,a zwiększyć spożycie ryb, które są dużo zdrowsze dla osób mających problemy z cholesterolem. Nabiał najlepiej spożywać tylko taki o niskiej zawartości tłuszczu. Należy ograniczyć spożywanie soli, słodyczy i tłustych pokarmów.

Wysoki poziom cholesterolu powoduje zbyt wiele zagrożeń, by można było ten problem lekceważyć. Należy stosować odpowiednią dietę i dbać o siebie a zapewnimy sobie odpowiedni poziom cholesterolu.

Comments are closed.