Jaka powinna być skuteczna dieta?

Skuteczna dieta to nie tylko ta, która przynosi spodziewane efekty w krótkim czasie. To przede wszystkim taka dieta, która pozwoli cieszyć się szczupłą sylwetką po zakończeniu stosowania samej diety. Zanim dokonamy przejścia na kurację odchudzającą, postarajmy się już wcześniej zmienić nawyki żywieniowe. Dzięki temu utrzymamy stały rygor, co pozwoli nam uniknąć efektu jo-jo. Oczywiście najprościej jest mniej jeść. Nasz organizm powinien przyjmować mniej posiłków niż potrzebuje w rzeczywistości. Wszystkie posiłki dzielmy na pięć. W tym śniadanie powinno nam dostarczać 500 kcal, drugie śniadanie 200 kcal a obiad najwięcej bo 700 kcal. Później jeszcze spożywamy podwieczorek (200 kcal) i wreszcie kolację (400 kcal). Na pewno głodzenie się nie jest dobrym pomysłem. Organizm przechodzi bowiem wtedy na system magazynowania. Oznacza to, że każdą dodatkową porcję odkłada w postaci tkanki tłuszczowej. Na gorsze czasy, właśnie gdy będziemy znów się głodzić. Pamiętajmy, że najważniejszą zasadą zdrowej diety jest to by zacząć dzień od śniadania.

Comments are closed.